יום שלישי, 5 בינואר 2016

האם רק אנשי מקצוע יכולים להתקין דשא סינטטי?

כמו בהרבה תחומים אחרים, גם בנוגע להתקנת דשא סינטטי ישנו דיון ער סביב השאלה האם רק אנשי מקצוע יכולים לבצע התקנה. התשובה לא חד משמעית והיא נשענת על מספר היבטים:

א. ניסיון ורקע טכני - בראש ובראשונה יש לבדוק האם לכל אדם פרטי יש את הניסיון והרקע הטכני עבור התקנת דשא סינטטי. התשובה היא ברוב המקרים שלילית, מה שמטה את הכף לטובת אנשי המקצוע. יחד עם זאת, יש כמובן גם מקרים יוצאים מהכלל. במקרה בו מדובר על לקוח פרטי שעוסק במקצוע רלוונטי ולכן יש לו את הניסיון והרקע הנדרשים, אין אף הגבלה חוקית או עקרונית על התקנה עצמית של הדשא.
משטח דשא סינטטי

ב. משאבים וציוד - לאנשי מקצוע קל יותר לבצע התקנה של דשא סינטטי בגלל שיש להם גם את המשאבים והציוד. הם יכולים להתמודד עם התקנת דשא על כל סוגי הקרקע, לרבות מרפסת, חצר, גג, גינה ועוד. המשאבים והציוד מבטיחים התקנה יסודית של הדשא ויציבות לאורך זמן.
ג. זמן וסבלנות - יש צורך בלא מעט סבלנות על מנת להתקין מרבדי דשא סינטטי. הזמן והסבלנות שווים כסף עבור לקוחות פרטיים, לכן רובם יעדיפו להעביר את המשימה לידיים של אנשי מקצוע. מצד שני, כדאי לבחון כל מקרה לגופו. במידה ומדובר על התקנת דשא לשטחים קטנים במיוחד, רצוי להתחיל באופן עצמי ובמידת הצורך לערב אנשי מקצוע מתאימים.


טיפים להתקנת דשא סינטטי בשיטת עשה זאת בעצמך

הטיפ החשוב ביותר להתקנת דשא סינטטי הוא לעקוב אחר הוראות היצרן. מרבדי הדשא מגיעים עם הוראות ברורות שמפרטות כיצד לבצע את ההתקנה, על אילו שלבים להקפיד ואיך לוודא הדבקה נכונה. טיפ נוסף הוא לשמור על כללי הבטיחות ולזכור שהדשא אמור לשמש לצורך מספר שנים ברצף. מעבר לכך, תמיד אפשר לקבל המלצות מרשתות חברתיות, פורומים ואתרי אינטרנט.


לסיכום, התקנה של דשא סינטטי מחייבת מידה מסוימת של ניסיון, משאבים וסבלנות. אם יש לכם את כל אלו - נסו להתקין את הדשא באופן עצמאי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה