יום שני, 30 בנובמבר 2015

האם ניתן להתקין דשא סינטטי על ריצוף קשיח?

הדשא הסינטטי נמצא לעתים קרובות על אדמה טבעית, שכן נהוג להתקין אותו בחרות, בגנים, בפארקים, וכיו"ב. עם זאת, כדאי לדעת שהיום לא מעט אנשים רוצים להתקין את הדשא הסינטטי דווקא על משטח קשיח מבטון או מדקים - כך למשל הדשא הסינטטי מותקן במרפסות, בגגות, במרפסת שמש, וכיו"ב. מכאן ברור שהשאלה בכותרת מקבלת תשבוה חיובית - זה בהחלט אפשרי להתקין את הדשא הסינטטי על ריצוף קיים וקשיח. אז איך עושים זאת? תתפלאו לגלות שזה אף קל יותר מהתקנת הדשא הסינטטי על אדמה טבעית! משום שמשטח קשיח הוא מצע נוח במיוחד, ללא שיפוע, גבעות וחורים שונים, ולכן יש פחות הפתעות בתהליך.

אז מה עושים בתהליך ההתקנה?


       ניקיון של המשטח - קודם כל, יש לנקות היטב את המשטח שעליו נתקין את הדשא הסינטטי. רצוי להשקיע הפעם במיוחד בניקיון. לא להסתפק בשטיפה רגילה של הרצפה, בוודאי לא להסתפק בטאטוא. אנו ממליצים לכם להשתמש במכונות שטיפה בלחץ, כדי שהמשטח יבריק ממש. מדוע חשוב שלא תהיה אפילו טיפת לכלוך? משום שבהמשך אנחנו נשתמש בחומרי הדבקה על הריצוף, והלכלוך עלול להפריע לפעילותו של הדבק.
דשא סינטטי

       הנחה וחיתוך של השוליים - כעת ניקח את משטחי הדשא הסינטטי, ונניח ואתם בדיוק בצורה שנרצה שהם ימוקמו על הריצוף הקשיח. זה הזמן גם לחתוך את השוליים העודפים שלהם, במידה ואלו קיימים, בכדי שההדבקה תהיה טובה יותר.
       ההדבקה - זהו השלב החשוב ביותר בהתקנה של הדשא על הריצוף. הדשא הסינטטי מגיע לרוב עם פסי הדבקה מיוחדים מסוג PVC. יש להסיר את שכבת המגן ולהצמיד חזק את מרבדי הדשא אל הריצוף. לאחר רבע שעה כשהדבק התייבש, אפשר גם לקבע סופית את הדשא אל המשטח, וכעת צריך להמתין.

תוך כמה זמן אפשר להשתמש בדשא?



ההמלצה היא לתת לדשא להסתגל למקום ולהתקבע היטב למקום לפני שממהרים להשתמש בו. תנו לדשא לפחות 24 שעות לפני שתעשו בו שימוש מלא וחופשי. עם זאת, מקיץ 24 שעות אין עוד שום סיבה להמתין - ואתם תוכלו ליהנות משטח הדשא החדש שיש לכם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה