יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

התקנת גדרות במבוק

לגדרות במבוק יש תפקיד פונקציונאלי ואסתטי חשוב מאוד בגינות, מרפסות ולעיתים אף גגות. יותר ויותר לקוחות בוחרים להשתמש בגדרות הללו על מנת לרענן את המראה השגרתי, ולהוסיף אלמנטים טבעיים אל תוך הסביבה הביתית. יחד עם זאת, רק מעט יודעים על התקנת גדרות במבוק, והאופן בו כדאי לבצע אותה.

התקנת גדרות במבוק מתבצעת בצורה הפשוטה ביותר בשלבים הבאים:


1. בוחרים את האיזור המתאים להתקנה ומוודאים כי יש בו שני עמודים המרוחקים זה מזה במרחק מקסימאלי של עד 1.50 מטר, ועמודי גדר המרוחקים זה מזה עד 30 ס"מ.
2. מצמידים את גדר הבמבוק אל המתקן ומהדקים כמה יחידות במבוק בעזרת אזיקון או חוט ברזל.
3. מבצעים חיבור עליון וחיבור תחתון, ומומלץ להוסיף חיבור נוסף באמצע.
4. מחברים את הגדר כל 30 ס"מ תוך הצמדה והשטחה של גליל הבמבוק המרכזי.

אפשר לזהות הצלחה של התקנת גדרות במבוק על פי התוצאה. אם הבמבוק נראה כמו גדר הפרדה או סכך, סימן שעשיתם עבודה טובה, ותוכלו ליהנות מהגדר לאורך שנים רבות. מראה רפוי יחייב פירוק של חלק מהגדר והתקנה מחדש.
גדר במבוק


שליטה בצורת הסדקים ותחזוקה נכונה של הבמבוק


התקנת גדר במבוק אינה באה לידי ביטוי רק בעבודה הפיזית. על מנת להכין את השטח, ולהבטיח התקנה קצרה, יעילה ונוחה יש לשים לב למספר נושאים. ראשית, זכרו כי במבוק תמיד נסדק, וזאת ללא שום קשר לאיכותו. מבנה הבמבוק מקל על היווצרות סדקים, אך התופעה הזו אינה מחלישה את הגדר. מומלץ לחרוץ את הבמבוק לכל האורך, וכך לאפשר זרימת אוויר חופשית. זרימה זו תמנע את היווצרות הסדקים בצורה לא רצויה ותעביר אליכם את השליטה.

שנית, כדאי להפקיד על תחזוקה נכונה של גדרות במבוק. שכבת ההגנה הטבעית של הבמבוק מקשה על צביעתו ולכן כדאי להמתין לפחות חצי שנה עד בלאי טבעי. לאחר מכן ניתן לצבוע את הבמבוק בשמן, להשתמש במברשת או להתיז ספריי ייעודי. מוטות עבים כדאי לשייף קצת טרם הצביעה, וכך לגרום לשמן להיספג היטב.

טיפים להתקנה נכונה של גדרות במבוק


יש עוד מספר טיפים בהם ניתן להיעזר לטובת התקנת גדרות במבוק. כדאי לעבוד עם הבמבוק כאשר הוא שלם, ובכל מקרה חשוב להימנע מדפיקת מסמרים, הברגת בורג אל תוך המוט וכדומה. במבוק עבה לצורך התקנה על גבי פרגולה דורש פרזול מתאים, או חבקי ברזל המוכרים לאנשי המקצוע מתחום האינטסלציה. מי שמעדיף את האופציה הטבעית יכול גם להשתמש בחבל על מנת לקשור את הבמבוק אל הפרגולה ולמנוע נזקים.


לבסוף, זכרו כי גלילי הבמבוק מיועדים להתקנה על גבי מתקן קיים. גלילים אלו לא עומדים בפני עצמם בתוך גדר, ולכן הפלטפורמה אליהם הם מצטרפים חייבת להיות עמידה, חזיקה ובעיקר יציבה. 

בהצלחה,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה